Cursuri Vioara
Studierea unui instrument muzical nu pregăteşte copilul exclusiv pentru performanta într-o carieră muzicală, ci îl pregăteşte să fie performant în orice ar alege, chiar dacă aparent domeniul respectiv nu are legătură cu muzica. Este bine cunoscut că dexteritatea celor mai buni medici chirurgi se datorează şi faptului că încă din copilărie au studiat un instrument muzical, iar astfel de exemple pot continua.
Cursurile de vioară se desfăşoară individual şi sunt recomandate tuturor iubitorilor de muzică indiferent de vârstă, iar în cazul copiilor pot fi începute încă de la 5 ani. Stilul de predare este adaptat fiecărui elev, ţinându-se cont de nivelul de pregătire sau capacitatea de învăţare. Fie că vorbim de începători sau avansaţi, toţi elevii au parte de cea mai bună experienta educativă pentru a cânta şi a se bucura de muzică.
În primul an de studiu, obiectivele cursului de vioară sunt:
- Manifestarea lejeră şi naturală în susţinerea viorii şi în mânuirea arcuşului prin deprinderea unei ţinute corecte a corpului şi a mâinilor.
- Asimilarea noţiunilor de teorie muzicală: cunoaşterea portativului, scrierea şi citirea notelor la vioară pe toate cele 4 corzi prin articularea celor 4 degete în poziţia I, înţelegerea elementelor de ritm (valori de note şi pauzele corespunzătoare), metrică muzicală (măsură şi formule ritmice), cunoaşterea şi înţelegerea noţiunii de tonalitate (gama, arpegii, intervale)
- Asimilarea trăsăturii de arcuş “detache” şi “legato”, pe aceeaşi coardă şi pe corzi vecine (pe arcuş întreg, jumătate şi sferturi), executarea de duble-coarde libere.
- Intonarea corectă a sunetelor din exerciţiile şi repertoriul abordat.
- Game: Do major, Sol major, Fa major cu arpegiile corespunzătoare.
Repertoriul va fi adaptat fiecărui elev şi se vor extrage exerciţii şi piese din:
- Manual de vioară vol I – I.Geanta – G.Manoliu
- Studiul poziţiei I, caietul I – R. Klenck
- Team Strings/Violin – Faber Music
- SuperStart Violin – Mary Cohen
- Piese din repertoriul clasic dar şi piese în aranjamente personalizate din diferite stiluri muzicale precum pop, rock, jazz, musical.
Toţi elevii vor susţine cel puţin un recital cu public, iar elevii cu performanţe semnificative vor fi îndrumaţi către concursuri de interpretare instrumentală, atât individual cât şi în formule de duo/trio/cvartet.